SUKAN SEA 2011- SEJARAH BERULANG @ TAK?

01:47


salam

Bila bercakap pasal sukan sea mesti la aku nak cakap pasal bola sepak takkan pasal beruk main congkak plak kan...

dan pada 7/11/2011 telah berlangsung perlawanan pembukaan antara Malaysia dan singapurapura (still x puas hati time kalah masa kelayakan piala dunia aritu) pada jam 5 petang waktu malaysia dan jam dinding rumah aku.

secara keseluruhannya ak tgk ok la setakat ni tapi harapan aku tinggi la sebab malaysia kan juara bertahan jadi aku nak diorang menang la setiap perlawanan. kalau masa perlawanan kelayakan piala dunia dan olimpik (belum habis lagi) aku x letak harapan tinggi sgt takut kecewa....walaubagaimanapun aku lebih suka kalau  diorang menang.memang x dinafikan lama lagi boleh merasa malaysia masuk piala dunia dan olimpik sebab jurang dan standard yg agak jauh tapi x mustahil ... utk olimpik group stage malaysia kalah ngan jepun 2-0 rasenye utk 1st game.

petang tadi aku tgk pasukan kita menguasai la sikit..sikit la x bnyk dan ada beberapa peluang kegangsaan (bukan keemasan) yg terhidang kpd badrol (dye ni pandai sepak freekick rupanye) dan shahrul  dan yg lain2. tapi kadang2 tu singapura berjaya jugak mewujudkan keadaan yg mencemaskan. cubaan demi cubaan demi cobaaaaaannnnn (stail p ramlee) tapi kedua2 pasukan gagal menjaringkan gol....berkesudahan 0-0 hempeh tol la


tapi yg aku syok tgk pemain baru yg ganti wan zack haikal yg x main sebab cedera di saat akhir iaitu
shahrul azwari

ada la keketika dia gelecek cam messi dan main semangat giler aku tgk.. beliau masih muda lagi (anok klate kito tuuu...ore tanoh meroh)
time kasih juga kpd apek seperti biasa sebagai dinding terakhir malaysia yg cekap menahan seribu tendangan.

ada satu time badrol ke sape ntah kena siku secara x sengaja oleh neil (pemain singapura) dan hampir2 nak bergaduh (ruginyeeee)

lepas ini malaysia akan lawan thailand (9 nov 4.45 ptg)
                                             kemboja (13 nov 4,45 ptg)
                                            indonesia (17 nov 7.45)

so insyaAllah harap malaysia menang la lepas2 ni dan merangkul lagi emas tahun ni...fenomena bolasepak skrng ni pon dah makin meriah lepas menang AFF dan harap jersi malaysia lepas ni lagi lawa...skang pon lawa gak tu yg laku jersi malaysia tu.


selamat hari raya korban aku titipkan...nanti nak tulis pasal lembu lak..
_dah_habis

You Might Also Like

0 Ribu mas kahwin

Dijemput KOMEN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...