Antara Emosi dan Mentaliti

15:45

Salam...

Tajuk diatas agak mengarut rasenye dan kenape aku pilih utk jadi post ke-2 aku?
Sebab ianye menarik tertarik kau memang da bomb!
Seperti yg aku rase perbuatan lahir dari emosi kadang2 melebihi  dari mentaliti dan vice versa(perkataan bombastik yeah A+ bm)
Sebelum pergi lebih lanjut meh aku tulis ape itu emosi dan mentaliti

Mengikut kamus Dewan..

EMOSI = salah satu je la = keadaan perasaan atau fikiran yang terangsang dan melibatkan perubahan
                                          psikologi dan fisiologi seseorang
MENTALITI =  kaedah atau care berfikir

Mengapa dan mengapa?jike kite terlalu ikut emosi dan tidak mengubah mentaliti buruk kite bende yg kite buat selalunye menjurus ke arah caj negatif dan bukannye caj positif

                                                              emosi atau mentaliti?
                                                              mentaliti atau emosi?
                                                  johan atau zizan(ceh tibe-tibe)
Jadi,walau ape ape puuuun kite kene fikir dan fikir dan kene tahu yg nasi lemak mama aku paling best serta tau me'limitkan' kan emosi dan memperbaiki mentaliti kite di samping berfikir sebelum bertindak.

_dah_habis

You Might Also Like

0 Ribu mas kahwin

Dijemput KOMEN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...