Kenapa kite mengantuk?

00:50




Di hari yg tenang..burung2 berterbangan...kucing2 bermesraan..dan aku?
aku tgh berada dalam bilik dan bersedia nak bc buku.
buku yg ingin dbaca ialah campbell biology 9th edition..



setelah 5 minit membaca,tidak semena-mena aku telah melangkah ke alam lain
alam di mana segala logik akal dibangkang...
rupa-rupanye....aku bermimpi dan aku tersedar 1 jam kemudian
akhirnye aku buat satu konklusi dari kejadian td yang aku tertidur
dan KENAPA aku boleh tertidur?

Dan kenape bile kita baca buku seperti bio,kimia,sejarah dan novel (kalau x minat)kita boleh mengantuk?
Jadi aku xnak salahkan aku sendiri kerana lagi ramai yg senasib dgn aku.
Oleh itu,aku mengkaji sebab sebenarnye
dan aku telah menjumpai satu pemangkin (catalyst) yg menyebabkan aku tertidur
iaitu...buku2 sebegini akan mengeluarkan SEMBURAN MENGANTUK setelah beberapa minit membacanye.Bwahahaha.
tgk! inilah puncenye aku tido.tetapi semburan ini xnmpk dgn mata kasar tapi dgn mata licin (lawan bagi kasar).

dan jgn terkejut kalau jika anda bakar buku2 tersebut dan try bau asap dari pemabakaran anda akan tidur serta merta dan andan akan terbakar.
sebab itu bnyk kes mayat terbakar tanpa sebab kerana xtau puncanye.

Ini ade satu kes.Name mangsa tersebut ialah Khairul ( bukan nama sebenar atau timangan).Die telah graduate dari sebuah universiti iaitu universiti URM ( bukan u sebenar) dan bercadang
untuk bakar buku2 lamanye.........okey ni dah mengarut banyak.cerita ni sambung la sendiri.

Aku buat cerita ni(semua di atas adalah rekaan) sebab aku nak tau apa sebab nya aku tertidur atau mengantuk bile baca buku2 yg halamannye lebih 100 mukasurat (kecuali komik dan majalah).
nak kate x minat..ade sesetengah buku aku minat tapi tetap benda sama berlaku dan KENAPA?!

baca 10 minit-mengantuk pastu mula la main benda lain
pastu baru tersedar yg masa telah berlalu
kadang2 boleh control dan kadang xleh control (ceh alasan)

Oleh itu,misteri ini tetap x terbongkar
tapi misteri nusantara (tv3) kate jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri......
_dah_habis

You Might Also Like

1 Ribu mas kahwin

Dijemput KOMEN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...