Tahun baru?Azam baru?kita yg baru?

19:49

Salam Tahun Baru

Sudah masuk tahun 2012?Kena buat azam baru?Kita kena berubah?Pendapat aku tahun baru hanyalah satu pertukaran kiraan panjang dimana kita akan masuk pada bulan Januari balik yakni pada 2012.Namun, kalau hendak diikutkan majoriti akan merasakan tahun baru dapat memberikan nafas dan inspirasi baru seterusnya melonjakkan prestasi masing-masing.Golongan yang dimasukkan mungkin pelajar dan yg bekerja.

Walaubagaimanapun, hakikatnya berapa ramai yg mengambil sepenuhnya peluang tahun baru dengan melangkah kanan?Azam baru yang dibuat hanyalah hangat-hangat tahi ayam sahaja dan tidak berpanjangan. Mungkin sukar bagi diri kita untuk melunaskan azam berkonsep rohani dan spiritual seperti meningkatkan mutu solat dan menjaga hubungan kita dengan Allah. Oleh itu demikian kerana, ramai yang memilih untuk menzahirkan azam diri melalui pencapaian fizikal seperti lulus peperiksaan, kumpul duit beli kereta,rumah dan cuba pecah rekod dunia Guinness (mungkin ada?).

Apa yang aku cuba sampaikan ini? Amende aku cakap nih? ini hanyalah intro untuk topik seterusnya iaitu APA AZAM HAIWAN2 DUNIA INI KERANA TIADA ORG NAK TNY DIORANG JADI AKU TANYA LA (panjang punye tajuk wakaka)

1. Kucing


Zzzz..emm..zzz..apa?ada apa?org nak tido la sial! azam? sape tuh? azam mana pulak nih!? ooo..cakap la nak tanya pasal azam tahun baru..well seperti biasa kami akan terus menkiutkan diri kami supaya manusia terus sayang kami dan jadikan kami haiwan peliharaan  paling popular berita hairan (HPPPH). Selain itu kami akan tingkatkan prestasi tidur dan makan kami supaya lebih sihat dan gemuk (gemuk = cute right?) *no offense*

2. Semut


(penulis menghadapi kesukaran utk mengenalpasti semut mana yg bercakap)
Azam tahun baru kami ialah utk TUKAR DIET kami. Ramai yg telah kena kencing manis jadi mulai hari ni kami akan makan garam. Bagus la garam kan? kan? baik lawan jahat,hitam lawan putih jadi gula lawannya garam? kan?kan? macam xbetul je nih..jadi lepas ni korang jaga la bekas garam korang lepas nih HARHARHARHAR

3. Burung


Gua xbleh aahh..gua haiwan paling bebas tapi duk dalam sangkar apa celup bai....jadi azam gua lepas nih gua akan cuba...akan cuba ......utk berhenti merokok (apa kena mengena ni wei)

4. Harimau



Nama aku harimau..azam baru tahun ini ialah nak jadi rimau yang lebih baik dari semalam..ceh takde ah gurau jer..azam tahun ni...nak makan...manusia 10 org,harg,harg ....gurau je wei lek aa...ni serius nih..azam tahun ni aku akan cuba tingkatkan prestasi dan kurangkan kontroversi hehehe...wei apa ni gurau je wei..rilek bro..jangan bro.....DUSH! (harimau tersebut telah ditumbuk pleh penulis kerana tidak serius dan main-main)

5. Kuda bertanduk


Aik? saya haiwan mitos pun masuk jugak?....mitos pun mitos la JANJI ROCK..emm..azam baru?emmmm...mungkin saya takde azam yg khusus la cuma saya nak memperbaiki kesilapan saya yg lalu...tu je kot..azam lain? emm..mungkin nak jadi lebih baik dari semalam? tu yg klise org jawab ..tapi tu la yg penting kan? ...menjadi orang yang lebih baik dari setiap sudut kehidupan

NAMPAK NYE ITU SAJE UNTUK KALI INI

aku harap tahun baru korang akan lebih baik dari tahun2 sebelumnya.Amin...

p/s : no animals were harmed in this film...errr article......in this post

nok breti tulis blog smeta.babai.Assalamualaikum.

_dah_habis

You Might Also Like

1 Ribu mas kahwin

  1. erm.. walaupun da masuk bulan 2.. azam mst kene ade.. best gak bace blog nie.. em.. kalo ade nk download movie bole visit blog nie

    ***rifbook.com***

    ReplyDelete

Dijemput KOMEN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...