Kita sendiri yang lemah

12:53

Assamualaikum...

Lama tidak menulis. Sekarang ni tengah cuti midsem jadi lepas ni ada exam midsem, cuti tu terasa 'fun' la sangat. Sebenarnya aku lama tak tulis dekat blog ni sebab aku tak tahu nk tulis apa dan sebab aku rasa tidak yakin hendak menulis. Apa yang nak diyakinkan pun aku tak tau. Korang tau tak?

Aku baru baca blog kereta mayat tadi dan aku terbaca yang penulis yang bagus ialah penulis yang memberi idea, bercerita dengan hikmah dan bukannya kosong. Itu yang aku faham la. Betul la kan? apa guna buang masa menulis tapi hanya memenatkan jari dan merosakkan keyboard laptop acer v5-471 aku nih. Kalau korang baca apa yang aku tulis dulu memang korang akan gelak la, bukan sebab lawak tapi tahap keseriusan itu ibarat budak kecik yang kalah main guli lalu menangis ingin kan kebenaran berpihak kepada beliau.


Oleh itu, yang telah berlalu biarkan ia pergi. Yang penting kita terus cuba menjadi apa yang lebih baik untuk kita dan setiap kali kita membuat pilihan, yang terkedepan ialah agama kita. Aku rasa kalau nak dibanding dengan member2 aku ni jenis tak serius dalam bab agama. Tahu tetapi tidak serius, main-main.


Tapi ni bukan main-main tahap bomoh kelapa tu. Aku dengar dia kena pukul dengan geng2 beruk pantai cherating sebab menghina kelapa. Korang rasa apa rasional nya pihak berkuasa tidak ambil tindakan dekat bomoh tu tapi ambil tindakan bila orang buat sembahyang hajat kat KLIA. Korang rasa diorang pun tidak serius dalam agamanya macam aku? atau tidak serius dalam kerja nya?


Manusia memang lemah. Kita tengok sekarang ni pun sebahagian umat islam lemah. Aku ni lagi la, lemah sebagai manusia,lemah sebagai org islam. Cehh ayat bajet mintak simpati. 


Ni nak cerita pasal serius,bukan nak cerita secara serius tapi pasal isu serius. Senior fisio aku yang geng lelaki, kalau borak memang tak pernah nak serius, ada saje benda bangang nak diboraknya. Tetapi bila ada tournament atau karnival sukan ke apa, tahap keseriusan diorang mengalahkan datuk seri najib nak umum berita pasal MH370. Kalau main futsal ke apa dengan diorang kita boleh rasa aura final FIFA WORLD CUP, serius gila bak ang.


Kembali pada tajuk, aku bukan nak kata kita perlu jadi serius sepanjang masa atau main-main sepanajang masa. Aku rasa yang kita perlu jadi ialah menjadi seorang yang kuat, tidak lemah ,mampu untuk menjadi kekuatan orang lain dan mampu untuk melahirkan kekuatan orang lain...


_dah_habis





credit

You Might Also Like

0 Ribu mas kahwin

Dijemput KOMEN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...