Another day another migraine

01:13

Assalamualaikum

Ingat masa kita sekolah rendah dulu2,sekolah menengah? Di mana kita ingat dengan senangnya kita rancang apa kita nak buat lepas masa kita dah besar? lepas SPM semua tu.Nak jadi itu,ini, nak sambung belajar kat sana,situ,sano, dan mana-mana je la.

Nampaknya sesetengah dari kita salah dan gagal memahami kedalaman dan pentingnya satu perancangan.Nak di jelaskan kat sini ialah tak lain tak bukan aku sendiri. Gagal merancang satu perkataan yg berat. Aku percaya yg semua org merancang dan tidak ada dalam hidup-hidup kita ni yg gagal merancang.Apa yg membezakan ialah kita ikut ke tidak kita punya plan tuh. Penghisap dadah, pelacur, penjenayah, aku rasa diorang juga pernah merancang nk jadi berjaya, baik tetapi ada faktor luar yg merosakkan perancangan mereka.

Aku cerita macam berat je kes aku nih, sebenarnya normal shj. Biasa la kan apa yg kita harapkan, rancangkan, idamkan x menjadi kenyataan. Yang membuat kita unik ialah bagaimana utk kita bangun balik memperbaiki kelemahan perancangan.

Sesungguhnya manusia lemah dalam merancang, berdoalah diberi  kekuatan.


You Might Also Like

4 Ribu mas kahwin

  1. Setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya, maybe it takes time but just think positive

    ReplyDelete
  2. Betul tu. sokong ur entry 100%!

    ReplyDelete

Dijemput KOMEN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...