Kesedaran yg terlewat,..kot?

00:53

Salam..

pernah terjadi x beberapa kali pada korang yg bila korang buat sesuatu dan korang rasa korang dah betul dan hasil nya memang akan positif tapi tup, tup kita dikecewakan dgn kesilapan kita sendiri yg kita xberapa nk sedar..

selalunya hal2 camni berlaku la dlm exam2, kuiz2 dan sebagainya di mana kita rasa kta betul padahal realiti
sebenarnya kita syok sendiri..dan akhirnya kita salah

kesedaran yg terlewat juga boleh berlaku masa korang beli barang la contohnya..lantak la barang pape pon
tapi lepas kita beli baru perasan yg kita x perlu benda tu sebenarnya...

dan yg lebih teruk lagi kalau aku kahwin nanti, kalau pilihan silap dan hanya tersedar bila dah kahwin tentu la huru hara hidup...

 ada x alat utk mengelakkan perkara2 camni berlaku? kalau ada  alat cam "buku penghalang kesilapan","pil mencegah kesilapan", kan best (sebut cam DORAEMON PUNYE STAIL) ye la memang manusia x lari dari kesilapan tapi kita boleh mencegahnya kan? kan? xbnyk sikit pun jadi la..

dah habis motivasi kita hari ni

ni nak cerita pasal ada satu insiden masa aku kuar jalan2 kelmarin,
masa tu kat kl sentral dlm perjalanan balik ke uia
jadi aku pun beratur la nk beli token pastu ada pelancong datang dari arah 70 darjah belakang nk mintak tolong beli tiket dan berkata..
"ke rin shi shi"
aku pon "wat?'
pelancong tu kata lagi "ke rin shi shi",sambil tgn nya buat simbol peace (padahal pelancong tu nk beli dua token)
aku x paham apa itu "ke rin shi shi" setau aku xde stesen lrt " ke rin shi shi" nih lalu aku bertanya dlm bhs british
"where r u going,pak cik?" (tiba2 terkeluar "pak cik" ,hakhakhak)
pastu dia tunjuk la kat map dan jari nya menunjuk ke arah stesen 'KLCC'..aku pon...'laaaaa wai dafuq u dont tell me earlier,pak cik' (tapi dlm hati la)..tapi tu pun selepas ada org cina yg paham apa pelancong dari cina tu cakap dan bagitau kat aku

lalu aku pon tekan la stesen lrt KLCC utk pak cik tuh..

best kan tinggal di malaysia (tetibe)

*gmbr xde kaitan*
dah_habis

You Might Also Like

2 Ribu mas kahwin

  1. klu jumpa alat utk cegah kesilapan tu,share2 ye :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. salah satu alat ialah doa kot.haha

      Delete

Dijemput KOMEN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...